Veel van de gebruikers in Zorglink zijn eenmanszaken of ZZP-ers en hebben daardoor in de afgelopen weken een nieuw BTW-ID ontvangen van de Belastingdienst.
Omdat het nummer vanaf 1 januari gebruikt moet gaan worden, herinneren we je graag aan het volgende:
- Zorg dat het nieuwe btw-identificatienummer vanaf 1 januari 2020 op uw communicatiemiddelen staat. Zoals uw facturen, website en briefpapier.
- Geef het nieuwe btw-identificatienummer door aan relaties, zoals uw boekhouder, vaste leveranciers en zakelijke klanten. Zij gebruiken dit nummer vanaf 2020, bijvoorbeeld als zij de btw naar u verleggen of als zij namens u een factuur uitreiken.
- Verlegt u zélf de btw naar een andere eenmanszaak in Nederland? Zorg er dan voor dat u de juiste btw-identificatienummers gebruikt: van uzelf én de afnemer.
- Pas uw software aan als u die gebruikt voor het maken van facturen. Zo zorgt u ervoor dat u het nieuwe btw-identificatienummer kunt gebruiken.
Voor Zorglink zijn er in feite 3 aanpassingen nodig:
- Wijzig het BTW-ID bij jouw account gegevens.
- Wijzig het BTW-ID bij de juridische gegevens van jouw locatie(s).
- Indien je een digitaal briefpapier gebruikt, laat het dan daarop aanpassen en vervang deze bij de gegevens van de locatie(s).
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.