De wereld van internet en e-mail wordt steeds complexer. Fraude via internet is een steeds meer voorkomend probleem, waarbij wordt geprobeerd om geld afhandig te maken, of worden inloggegevens gestolen. Spamfilter worden daardoor ook steeds strenger waardoor ze op steeds meer punten de afzender en inhoud controleren om de ontvanger te beschermen.
Stel in mijn account gebruik ik support@praktijkonline.com met als naam Praktijk.Online
Afzender: Praktijk.Online <noreply@zorglink.nl>
Antwoord aan: Praktijk.Online <support@praktijkonline.com>
Antwoord aan: Praktijk.Online <support@praktijkonline.com>
Afgelopen twee jaar hebben we heel veel ontwikkeling doorgevoerd om het verzenden van e-mail eenvoudiger te maken. Daarnaast is het vanaf nu mogelijk om de (automatisch) verzonden berichten ook daadwerkelijk weer in te zien.
Begin dit jaar hebben we het systeem voor de verzending van e-mail aangepast, waardoor e-mails niet meer zo snel als spam worden gezien. Omdat we nog vragen bleven ontvangen over de verzending van e-mails zijn we dit systeem verder gaan ontwikkelen waardoor wij een melding ontvangen indien een mail niet ontvangen werd door de cliënt. Afgelopen maand hebben we dit achter de schermen getest, en vanaf deze update zullen we een automatisch bericht naar je verzenden als een e-mail niet verzonden kon worden. In de mail vermelden we naar wie de mail verzonden werd, en wat het onderwerp was.
De reden dat een e-mail niet ontvangen is kan verschillende oorzaken hebben, zoals een typefout in het e-mailadres, of een volle mailbox van de gebruiker. Hoewel we deze melding sturen, kun je er niet altijd iets aan doen, maar mogelijk kun je bij een volgens bezoek van je cliënt vragen naar het juiste e-mailadres.
We onderscheiden momenteel 3 verschillende meldingen waarop een mail niet verzonden kan worden. Meer uitleg over de melding staat op onze website:
Aanvullende uitleg 31 december 2015
Steeds vaker kregen we de melding dat verzonden facturen en herinneringen niet aan zou de komen bij cliënten. Afgelopen maanden hebben we hier onderzoek naar gedaan en blijkt dat spamfilters steeds strenger worden, omdat steeds vaker op deze digitale manier misbruik gemaakt word. Een van de controles die bijvoorbeeld een filter uitvoert is de controle of de afzender daadwerkelijk de afzender is die opgegeven is. Bij Zorglink was dit niet nooit het geval. Je kon namelijk gewoon aangeven vanaf welk adres de e-mail verzonden moet worden, bij een controle zou dan blijken dat dit niet de officiële afzender was.
Nu hebben we een aanpassing gedaan waardoor de e-mails minder snel als spam aangemerkt worden en we achteraf nog kunnen terugkijken of e-mails verzonden zijn. Later zal dit in combinatie met inkomende e-mails in de statistieken gebruikt worden.
Wanneer nu e-mails verzonden worden zullen deze gegevens in de e-mail gebruikt worden.
Stel in mijn account gebruik ik support@praktijkonline.com met als naam Praktijk.Online
Afzender: Praktijk.Online <noreply@zorglink.nl>
Antwoord aan: Praktijk.Online <support@praktijkonline.com>
Wanneer de client de mail ontvangt blijft deze dus dezelfde naam zien, wanneer de client de mail beantwoord blijft de mail ook naar hetzelfde adres verstuurt worden.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.